موسسه و مرکز تخصصی تمهید قم

موسسه و مرکزی تخصصی حوزوی در زمینه تفسیر تنزیلی، مهندسی فرهنگی و نشر آثار آیت الله معرفت ره

موسسه و مرکز تخصصی تمهید قم

موسسه و مرکزی تخصصی حوزوی در زمینه تفسیر تنزیلی، مهندسی فرهنگی و نشر آثار آیت الله معرفت ره

رویکرد تفسیر تنزیلی:
* ارائه تصویری کلی از مهندسی عمیق و دقیق تحول قرآنی از دریچه ی آشنایی با روش حاکم در قرآن؛
* اشاره به توزیع عالمانه و هنرمندانه ی مفاهیم و ارزش های دینی در سراسر آیات قرآن؛
* پرده برداری از ترکیب حکیمانه محتوا و ساختار آیات و سور در جریان نزول تدریجی قرآن؛
* تبیین روشمند نزول کلام وحی در راستای تغییر فرهنگ جاهلی به فرهنگ الاهی؛
* بیان پیوستگی منطقی مفاهیم و معانی قرآنی؛
شنبه تا چهارشنبه 10 تا 12
حضور با تماس قبلی
آدرس: قم، خ شهید صدوقی، خ 20 متری فجر، پ 286
تلفن: 02532920244
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

شفقنا- مدیر حوزه های علمیه خواهران با تأکید بر ضرورت تولید بینش در کشور گفت: فرهنگ و بینش دو گمشده شرایط فعلی کشور هستند.

به گزارش شفقنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران که در سوم مرداد 97در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، در بخشی از صحبتهایشان فرمودند:

اگر انقلاب اسلامی نتواند از ظرفیت‌ حوزه‌های علمیه استفاده کند و اگر حوزه‌های علمیه همراه نظام نباشد، هر دو زمین خواهند خورد؛ حوزه غیر انقلابی کامل نیست و انقلاب بدون حوزه نیز عاقبت خوشی نخواهد داشت بلکه این دو مکمل یکدیگر هستند و باید همراه هم باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: انتظار من از معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران است که انقلابی گری در حوزه‌های علمیه خواهران علنی شود؛ حوزه علمیه اگر پشتیبان و حامی نظام و ولی‌فقیه نباشد به هدف خود نخواهد رسید.

او با بیان اینکه معاونت فرهنگی باید اقدام لازم در خصوص تغییر نگاه مردم را انجام دهد افزود: فرهنگ و بینش دو گمشده شرایط فعلی کشور هستند، اقدام در برنامه اگر نتواند به تغییر در نگاه منجر شود، از مردم انقلابی، مردم متوقع می‌سازد بنابراین نگاه و بینش باید تغییر کند.

بهجت‌پور با تأکید بر ضرورت تولید بینش در کشور گفت: اگر کسی در حوزه‌ فرهنگ وارد شود و به تولید نگاه و بینش توجه نداشته باشد، هیچ‌گاه موفق نخواهد شد؛ فرهنگ و فرهنگ‌سازی یک دانش و فرایند بسیار مهم و وسیع است بنابراین دین شناسی برای فرهنگ‌سازی کافی نیست بلکه باید تخصص کافی و لازم نیز در این زمینه وجود داشته باشد.

او ادامه داد: در مسئله فرهنگ و تبلیغ، انقلاب اسلامی از طرح انتقال فرهنگ عمومی گذشته است و آنچه ممکن آسیب بزند در زمینه انتقال فرهنگ تخصصی است؛ بدون تردید حوزه‌های علمیه اگر در عرض شبکه‌های عمومی قرار گیرد و رقیب آن‌ها شود، شکست خواهد خورد بنابراین حوزه‌های علمیه باید نقش رهبری را برای این شبکه ایفا و شبکه را مدیریت کند.

استاد حوزه‌های علمیه گفت: باید کار خودمان را به‌گونه‌ای هوشمندانه طراحی کنیم که با کمترین نیرو و هزینه به بهترین نتیجه دست پیدا کنیم.

او در پایان با بیان اینکه خانم ظهیری باید از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور استفاده کنند خاطرنشان کرد: جامعیت جریان دین محصول چگونگی کارکرد در حوزه‌ فرهنگ است و امیدواریم که در مسائل فرهنگی به اهداف خود دست پیدا کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی